9 Ağustos 2013 Cuma

'İçiciyiz ama temin etmedik'

Yurtdışına çıkış yasağı konulup 50 bin lira kefalet ödemeleri şartıyla serbest bırakılan ünlülerden bazıları, içici olduklarını kabul ederken "uyuşturucu temin etme" suçlamalarını ise kesin bir dille reddetti
İstanbul'daki uyuşturucu soruşturması kapsamında, oyuncu Eray Özbal'ın da aralarında bulunduğu 15 kişi, örgütlü suçlara bakan mahkeme tarafından, "uyuşturucu madde ticareti yapma veya sağlama" suçlamasıyla tutuklandı. Yurtdışına çıkış yasağı konularak, 50 bin lira kefalet ödemeleri şartıyla serbest bırakılan ünlü kişilerden bazıları, içici olduklarını kabul ederken, "uyuşturucu temin etme" suçlamalarını ise kabul etmedi. İstanbul 1 No'lu sorgu hâkimliği, mevcut delil durumuna göre tutuklama nedenleri olmasına rağmen, şüphelilerin daha önce suç işlememiş olmaları, sosyal durumları, sabit ikametgâh sahibi oluşları, delilleri karartma ve kaçma şüphelerinin bulunmaması, suç vasfının değişme ihtimalini dikkate alarak, adli kontrol hükümlerinin yeterli olacağı ve tutuklamanın ölçülü olmayacağı kanaatiyle verdiğini bildirdi. 

'GÜNAH KEÇİSİ SEÇTİLER' 
Tutuklanmasına karar verilen oyuncu Eray Özbal, sorgusunda, 37 yıllık sinema sanatçısı olduğunu, çok sayıda filmde oynadığını ve hâlâ bu işi yaptığını belirterek, şunları söyledi: "Yaklaşık 4-5 yıldır uyuşturucu içicisiyim. Dışarıdan satın almamak için, evimde 32 adet hint keneviri bitkisi ektim. Bunlardan 6-7 tanesi dişi hint keneviridir. Kalanının ise cinsiyeti belli değildir. Bu maddeler günlük kullanım içindir. Bunları başkalarına satmak veya temin etmek gibi bir eylem içinde bulunmadım. Adeta bir 'günah keçisi' ilan edildim." Sorgulama sonucunda serbest bırakılan ünlü oyuncu Engin Günaydın ise, hakkındaki "uyuşturucu temini" suçlamasını kabul etmediğini ve evinde uyuşturucu madde kullandırtmadığını belirterek, "Evimde yapılan aramada ele geçirilen uyuşturucu maddeler çok çok önceden almış olduğum ve imha etmeyi ihmal ettiğim maddelerdir. Daha önceleri toplum karşısında daha rahat davranışlar sergilemek amacıyla başladığım uyuşturucu maddeden kurtulmaya çalışıyorum" ifadelerini kullandı. 

'ARA SIRA KULLANIRIM' 
Oyuncu Sarp Apak da, yaklaşık 8 yıldır film sektörünün içinde bulunduğunu ve iyi bir geliri olduğunu aktararak başladığı ifadesinde, "Toplumun tanıdığı bir şahsın, uyuşturucu satmaya ihtiyacı yoktur. Düzenli olmamakla birlikte uyuşturucu maddeyi ara sıra kullanıyorum" şeklinde ifade verdi. Şarkıcı Mehmet Erdem ise, kimseye uyuşturucu madde temin etmediğini ve arama sırasında ele geçirilen hint kenevirinin kendisine ait olduğunu belirtti. Uyuşturucu madde kullandığını ancak ticaretiyle bir alakasının bulunmadığını öne süren oyuncu Gökçe Özyol da, "Ahmet Sağlam'ı tanırım. Bana zarf içinde senaryo da getirmiş olabilir, ot da getirmiş olabilir. Ondan para karşılığı ot almadım. Verdiği otları daha sonra içtim. Başkalarına vermedim" dedi. Mahkemece sorgulanan oyunculardan Hakan Yılmaz, setten tanıdığı Ahmet Sağlam'ın başkalarına uyuşturucu temin ettiği iddialarını gözaltına alınınca öğrendiğini ve onun işlerini kolaylaştırdığı iddialarının gerçeği yansıtmadığını belirterek, şunları söyledi: "Daha önce, gerek yurt içinde gerek yurt dışında bir kaç uyuşturucu madde kullandım. Para verip hayatımda hiç uyuşturucu madde almadım." 

kaynak:sabah.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder