19 Eylül 2013 Perşembe

İleri tarihli EFT ile dolandırmış

İstanbul'da, otomobil satışı sırasında ileri tarihli EFT talimatı verip aracı teslim aldıktan sonra işlemi iptal ettirmek suretiyle dolandırıcılık yaptığı öne sürülen şahıs gözaltına alındı. Devrini üzerine aldığı otomobille birlikte gözaltına alınan Refik E. (44), sevk edildiği mahkemede tutuklandı.

Büyükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığı'na başvuran işadamı O.A., satmak istediği otomobili satın almak isteyen kişi tarafından dolandırıldığı iddiasıyla suç duyurusunda bulundu. O.A. ifadesinde, "Otomobilimi satmak için internet üzerindeki bir siteden ilan verdim. İlanda verdiğim iletişim bilgilerinden bana ulaşan bir kişi ile satış konusunda anlaştık. Notere gittiğimiz sırada, internet bankacılığı üzerinden benim hesaba yönelik yaptığı 45 bin liralık EFT emrini gösterdi. Ben de para hesabıma yatmıştır düşüncesiyle, noterde satışa imza attım. Ancak daha sonra hesaplarımı kontrol ettiğimde bu paranın yatmadığını fark ettim." dedi. 

Savcılığın talimatı üzerine soruşturma başlatan Asayiş Şube Müdürlüğü Yankesicilik Dolandırıcılık Büro Amirliği ekipleri, şüpheli kişinin noter satışı sırasında gerçek kimliğini kullandığını belirledi. Refik E., evine düzenlenen operasyonla gözaltına alındığı. Dolandırıcılık sonucu alındığı öne sürülen otomobile de el konuldu. 

Aşayiş Şube Müdürlüğü'ndeki işlemlerinin ardından Büyükçekmece Adliyesi'ne sevk edilen Refik E., çıkarıldığı mahkemece tutuklanıp cezaevine gönderildi. 

'PARAYI MUTLAKA TESLİM ALIN' UYARISI

Benzeri dolandırıcılık vakalarına karşı vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyaran emniyet yetkilileri, "Parayı teslim almadan asla işlem yaptırmayın. İyi niyetli yaklaşımlar dolandırıcıların arzuladığı ortamı hazırlamakta. Parayı teslim aldıktan sonra imzayı atın." uyarısında bulundu.
kaynak:sabah.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder